Mesafeli Satış Sözleşmesi
MADDE 1 - TARAFLAR
SATICI
Ticari Ünvanı :
Adresi :
Telefon :
Satıcı Mersis No :
Satıcı E-Posta Adresi :
Alıcının İade Halinde Malı Satıcıya Göndereceği Kargo Şirketi :
ALICI
Adı – soyadı :
Adresi :
Telefon :
E-Posta:
MADDE 2-SÖZLEŞMENİN KONUSU ve KAPSAMI
İşbu Mesafeli Satış
Sözleşmesi (“Sözleşme”) 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'ne uygun olarak düzenlenmiştir. İşbu
Sözleşme'nin tarafları işbu Sözleşme tahtında 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması
Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'den kaynaklanan yükümlülük
ve sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul ve beyan ederler. İşbu
Sözleşmenin konusunu; Alıcı'nın, Şalcı Makina (“Şalcı Makina”)'ye ait [www.Şalcı.com.tr]
alan adlı web sitesinden (“Websitesi”), Satıcı'ya ait Mal/Hizmetin satın
alınmasına yönelik elektronik olarak sipariş verdiği, Sözleşmede belirtilen
niteliklere sahip Mal/Hizmetin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 Sayılı
Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği
hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanması oluşturur.
İşbu Sözleşmenin akdedilmesi tarafların ayrı ayrı Şalcı Makina ile akdetmiş
oldukları websitesi üyelik sözleşmelerinin hükümlerinin ifasını engellemeyecek
olup taraflar işbu Sözleşme konusu Mal/Hizmetin satışında Şalcı Makina'nın
herhangi bir şekilde taraf olmadığını ve Sözleşme kapsamında tarafların
yükümlülüklerini yerine getirmeleri ile ilgili herhangi bir sorumluluğu ve
taahhüdü bulunmadığını kabul ve beyan ederler.
MADDE 3 –SÖZLEŞME KONUSU MAL VE HİZMETİN
TEMEL NİTELİKLERİ ve FİYATI (KDV DAHİL)
Ürün Kodu Ve Adı |
Adet |
Satici Unvani |
Birim Fiyatı |
Birim İndirimi |
Kupon |
Puan |
Toplam Satış Tutarı |
Vade Farkı |
KDV Dahil Toplam
Tutar |
|
İlan edilen fiyatlar ve
vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak
ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.
Kargo hariç toplam ürün
bedeli:
Kargo Ücreti:
Kargo Dahil Toplam Bedeli:
Ödeme Şekli ve Planı:
Alınan Vade Farkı:
Vade Farkı hesabında kullanılan faiz oranı:
Teslim Şartları:
Teslimat Adresi:
Teslim Edilecek Kişi(ler):
SÖZ KONUSU ÜRÜN BEDELİ, ŞALCI
MAKİNA TARAFINDAN ALICI'DAN TAHSİL EDİLMEKTEDİR. ALICI MALIN BEDELİNİ ŞALCI
MAKİNA’YA ÖDEMEKLE, ÜRÜN BEDELİNİ SATICIYA ÖDEMİŞ SAYILACAKTIR.
MADDE 4 - MALIN TESLİMİ VE TESLİM ŞEKLİ
Sözleşme Alıcı
tarafından elektronik ortamda onaylanmakla yürürlüğe girmiş olup Alıcı'nın
Satıcı'dan satın almış olduğu Malın/Hizmetin Alıcı'ya teslim edilmesiyle ifa
edilmiş olur. Mal/Hizmet, Alıcı'nın sipariş formunda ve işbu Sözleşmede
belirtmiş olduğu adrese ve belirtilen yetkili kişi/kişilere teslim edilecektir.
MADDE 5 - TESLİMAT MASRAFLARI VE İFASI
Malın teslimat masrafları
aksine bir hüküm yoksa Alıcı'ya aittir. Satıcı, Web sitesinde teslimat
ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse teslimat masrafları
Satıcı'ya ait olacaktır. Malın teslimatı; Satıcı'nın stokunun müsait olması
halinde ve ödemenin gerçekleşmesinden sonra taahhüt edilen sürede yapılır.
Satıcı, sipariş konusu Mal/Hizmet ediminin yerine getirilmesinin
imkansızlaştığı haller saklı kalmak kaydıyla, Mal/Hizmet'i, Alıcı tarafından
Mal/Hizmet'in sipariş edilmesinden itibaren 30 (otuz) gün içinde teslim eder.
Herhangi bir nedenle Alıcı tarafından Mal/Hizmet bedeli ödenmez veya yapılan
ödeme banka kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı Mal/Hizmet'in teslimi
yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
Malın Satıcı tarafından
kargoya verilmesinden sonra ve fakat Alıcı tarafından teslim alınmasından önce
Alıcı tarafından yapılan sipariş iptallerinde kargo bedelinden Alıcı
sorumludur.
MADDE 6 - ALICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Alıcı, Web sitesinde yer
alan Sözleşme konusu Malın/Hizmetin temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme
şekli ile teslimat ve kargo bedeline ilişkin olarak Satıcı tarafından yüklenen
ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi
verdiğini beyan eder. Alıcılar, Tüketici sıfatıyla talep ve şikayetlerini
yukarıda yer alan Satıcı iletişim bilgilerine ve/veya Web sitesinin sağladığı
kanallarla ulaştırabilirler. Alıcı, işbu Sözleşme'yi ve Ön Bilgilendirme
Formunu elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce
Satıcı tarafından Alıcıya verilmesi gereken adres, siparişi verilen
Mal/Hizmet'e ait temel özellikler, Mal/Hizmet'in vergiler dahil fiyatı, ödeme
ve teslimat ile teslimat fiyatı bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak
edindiğini teyit etmiş olur. Alıcı'nın, Sözleşme konusu Mal/Hizmet'i teslim almadan
önce muayene etmeksizin; tahrip olmuş, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve
ayıplı Mal/Hizmeti kargo şirketinden teslim alması halinde sorumluluk tamamen
kendisine aittir. Alıcı tarafından kargo şirketi görevlisinden teslim alınan
Mal/Hizmet'in hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra
Mal/Hizmet'in sorumluluğu ve hasarlar Alıcı'ya aittir. Mal/Hizmet'in
tesliminden sonra Alıcı'ya ait kredi kartının Alıcı'nın kusurundan
kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak
kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun Mal/Hizmet
bedelini Satıcı'ya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim edilmiş olması
kaydıyla Mal/Hizmet'i 3 (üç) gün içinde Satıcı'ya iade etmekle yükümlüdür. Bu
halde teslimat giderleri Alıcı'ya aittir.
MADDE 7 - SATICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Satıcı, Sözleşme konusu
Mal/Hizmet'in Tüketici Mevzuatına uygun olarak, sağlam, eksiksiz, siparişte
belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları
ile Alıcı'ya teslim edilmesinden sorumludur. Satıcı, mücbir sebepler veya
nakliyeyi engelleyen olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu Mal/Hizmeti
süresi içinde teslim edemez ise, durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün
içinde Alıcı'ya bildirmekle yükümlüdür. Sözleşme konusu Mal/Hizmet, Alıcı'dan
başka bir kişiye teslim edilecek ise, teslim edilecek kişinin teslimatı kabul
etmemesinden Satıcı sorumlu tutulamaz.
MADDE 8 – CAYMA HAKKI
Alıcı, hiçbir hukuki ve
cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, satın aldığı
Mal/Hizmeti teslim tarihten itibaren 14 (ondört) gün içerisinde cayma hakkını
kullanarak iade edebilir.Cayma hakkı bildirimi ve Sözleşmeye ilişkin sair
bildirimler Satıcı'ya ait ve/veya Web sitesinde belirtilen iletişim kanalları
ile gönderilecektir. Cayma hakkının kullanılması için süresi içerisinde
Satıcı'ya mevzuat hükümlerine ve Websitesi'ndeki cayma hakkı kullanım
seçeneğine uygun olarak bildirimde bulunulması şarttır. Cayma hakkının
kullanılması halinde: a) Alıcı cayma hakkını kullanmasından itibaren 10 (on)
gün içerisinde Malı Satıcı'ya geri gönderir. b) Cayma hakkı kapsamında iade
edilecek Mal kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları varsa Mal ile
birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız olarak iade
edilmesi gerekmektedir. Cayma hakkının kullanılmasını takip eden 14 (ondört)
gün içerisinde Mal bedeli Alıcı'ya ödediği şekilde iade edilir. Mal, Satıcı'ya
iade edilirken, Malın teslimi sırasında Alıcı'ya ibraz edilmiş olan orijinal
faturanın da Alıcı tarafından iade edilmesi gerekmektedir.
Alıcı iade edeceği Malı
önbilgilendirme formunda belirtilen Satıcı'nın anlaşmalı kargo şirketi ile
Satıcı'ya gönderdiği sürece iade kargo bedeli Satıcı'ya aittir. Alıcı'nın iade
edeceği Malı önbilgilendirme formunda belirtilen Satıcı'nın anlaşmalı kargo şirketi
dışında bir kargo şirketi ile göndermesi halinde iade kargo bedeli ve Malın
kargo sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumlu değildir.
MADDE 9 – CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI
HALLER
Cayma hakkı aşağıdaki
hallerde kullanılamaz: a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı
olarak değişen ve satıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin
sözleşmelerde (Ziynet, altın ve gümüş kategorisindeki ürünler) b) Tüketicinin
istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan,
niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma
tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların teslimine
ilişkin sözleşmelerde c) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi
koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından
uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmelerde d) Tesliminden sonra başka
ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara
ilişkin sözleşmelerde e) Tüketici tarafından ambalaj, bant, mühür, paket gibi
koruyucu unsurları açılmış olması şartıyla maddi ortamda sunulan kitap, ses
veya görüntü kayıtlarına, yazılım programlarına ve bilgisayar sarf
malzemelerine ilişkin sözleşmelerde f) Abonelik sözleşmesi kapsamında
sağlananlar dışında gazete, dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin
sözleşmelerde g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama,
eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme
amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmelerde h) Bahis
ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına ilişkin sözleşmelerde ı) Cayma hakkı
süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere
ilişkin sözleşmelerde i) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ile
tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmelerde ve
sözleşmeye konu Mal/Hizmet'in Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nin uygulama
alanı dışında bırakılmış olan (satıcının düzenli teslimatları ile alıcının
meskenine teslim edilen gıda maddelerinin, içeceklerin ya da diğer günlük
tüketim maddeleri ile seyahat, konaklama, lokantacılık, eğlence sektörü gibi
alanlarda hizmetler) Mal/Hizmet türlerinden müteşekkil olması halinde Alıcı ve
Satıcı arasındaki hukuki ilişkiye Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri
uygulanamaması sebebiyle cayma hakkı kullanılamayacaktır. Tatil kategorisinde
satışa sunulan bu tür Mal/Hizmetlerin iptal ve iade şartları Satıcı uygulama ve
kurallarına tabidir.
MADDE 10 - UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
İşbu Mesafeli Satış
Sözleşmesi'nin uygulanmasında, Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen
değere kadar Alıcının Mal veya Hizmeti satın aldığı ve ikametgahının bulunduğu
yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. 6502
Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 68'nci. Maddesinin 1. fıkrasında
belirtilen alt ve üst limitler doğrultusunda tüketici talepleri hakkında
ilçe/il tüketici hakem heyetleri yetkilidir.
MADDE 11 - MALIN/HİZMETİN FİYATI
Malın peşin veya vadeli
satış fiyatı, sipariş formunda yer almakla birlikte, sipariş sonu gönderilen
bilgilendirme maili ve ürün ile birlikte müşteriye gönderilen fatura içeriğinde
mevcut olan fiyattır. Satıcı veya Şalcı Makina tarafından yapılan indirimler,
kuponlar, kargo ücreti ve sair uygulamalar satış fiyatına yansıtılır.
MADDE 12 - TEMERRÜD HALİ VE HUKUKİ
SONUÇLARI
Alıcı'nın, kredi kartı
ile yapmış olduğu işlemlerde temerrüde düşmesi halinde kart sahibi bankanın
kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve
bankaya karşı sorumlu olacaktır. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara
başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini Alıcı'dan talep edebilir
ve her koşulda Alıcı'nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, Alıcı'nın
borcu gecikmeli ifasından dolayı Satıcı'nın uğradığı zarar ve ziyandan Alıcı
sorumlu olacaktır.
MADDE 13 – BİLDİRİMLER ve DELİL SÖZLEŞMESİ
İşbu Sözleşme tahtında
Taraflar arasında yapılacak her türlü yazışma, mevzuatta sayılan zorunlu haller
dışında, e-mail aracılığıyla yapılacaktır. Alıcı, işbu Sözleşme'den doğabilecek
ihtilaflarda Satıcı'nın ve Şalcı Makina resmi defter ve ticari kayıtlarıyla,
kendi veritabanında, sunucularında tuttuğu elektronik bilgilerin ve bilgisayar
kayıtlarının, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini, bu maddenin
Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi
niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
MADDE 14 - YÜRÜRLÜK
14 (on dört) maddeden
ibaret bu Sözleşme, Taraflarca okunarak, …./…./…….. tarihinde, Alıcı tarafından
elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe girmiştir.
SATICI |
ALICI |